Krönika: Raul Gonzalez Blanco (2009/2010)



Hur är det möjligt? Är det möjligt? Hur lyckas man?

Det är några vanliga frågor när man ser Raul´s insats med Real Madrid det här året.

Vart ska jag börja? Jag tror att jag börjar med alla hans mål i år.. Han toppar la ligas skytteliga efter halva säsongen.
Han har gjort hela (håll i er nu) 3 mål efter halva säsongen.

Hur många gånger har han räddat Real Madrid det här året? Jag har tappat räkningen asså..
Vem glömmer insatsen mot Sevilla? Då han gjorde alla målen för Real Madrid och såg till att Real vann den matchen.
Vem glömmer insatsen mot Milan i CL? Då han gjorde 2 mål och spelade fram till 3.
Vem glömmer insatsen mot Sporting? Då han gör 3 mål och fixar 2 straffar.
Vem glömmer insatsen mot Alcorcon i cupen? Real Madrid förlorade första mötet mot DIV 3 laget med hela 4-0.
Vad händer i returen? Jo, Raul Gonzalez Blanco får starta och gör 5 mål och skickar ut Alcorcon.

Jag trodde verkligen inför säsongen att Raul skulle få sitta mycket på bänken.. Men usch vad fel jag hade.
Trots att man har värvat för oerhört mycket pengar så spelar Raul i stort sett varje match från start.
Just det.. på tal om det.. Det går rykte om att Cristiano Ronaldo och Kaka kommer lämmna om dom inte får lika mycket speltid som frälsaren Raul.
Cristiano Ronaldo och Kaka som kom till Real Madrid i sommras har båda gått ut och sagt att Raul är en av orsakerna (kanske den största) att det går så bra för Real Madrid just nu, men när dom fick frågan hur länge dom tror att dom kommer representera Real Madrid så svarade båda "Det beror helt och hållet på hur Raul presterar. Presterar han som han gör nu så lämmnar vi nog båda väldigt snart eftersom det går inte och spela i ett lag där bara en spelare får göra allt.. där allting kretsar runt en spelare.. där tränaren endast berömmer en spelare"
Dom båda syftade självklart på Raul.


Kommentarer
Postat av: 10

Vad ville du komma fram till med det här blogginlägget??

2010-01-10 @ 13:54:28
Postat av: b

Fan vad pinsam du är.

2010-01-10 @ 14:56:10
Postat av: raul

Haha, källa på att dem har sagt så?

2010-01-10 @ 16:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0