Krönika: Puertan



"Teneriffa spelar ut dom men förlorar med 0-5. Men man kan ju se på Barcas spel att det inte stämmer."

"Vet inte vad som är mest skrämmande att Barcelona blir spelmässigt utspelade av en nykomling eller att Barcelona till slut lyckas vinna med 5-0."

"Du såg ju hur dålga barcas backlinje är. Det är nu dom kommer börja tappa poäng. Idag hade dom en jävla tur. Och när det gäller Real så hade Mallorca en jävla tur att det inte blev 10-0."


Jag måste bara säga att Real Madrids forum på svenskafans är klockren.. det ligger så mycket bakom varje inlägg.

Hur kan man spela ut ett lag och sedan förlora med 5-0?
Hur kan man ha dålig backlinje i en match som man sedan vinner med 5-0?

Jo, på Puertan är allt möjligt.. jag vill säga att jag är förvånad, men det är jag inte.
Jag har läst många dumma saker på puertan förut så jag är van..
Jag har tex läst att Robben är bättre än Messi.. att Sneijder är bättre än Xavi & Iniesta tillsammans och även att Benzema är mycket bättre än Zlatan.
Men det jag mest stör mig på är hur dom hela tiden klagar på svensk media för att dom hypar Zlatan Ibrahimovic.
Varför ska dom inte göra det? Det är sveriges mest framgångsrika idrottare just nu och det är han som representerar Sverige bland dom lite större namnen, dessutom så sänkte han Real Madrid (HAHAHA).
Puertan är så dum så dom inte förstår att Sverige inte har någon annan förutom Zlatan, det är klart att dom ska skriva om honnom då.
Ni kanske har missat att många större länder som tex England gör likadant.. ett exempel är ju Beckham i Milan.
Dom två senaste matcherna har Milan vunnit.. och vad står det i England? Jo, "David Beckham´s Milan" "Beckham  brilliant" "David is amazing" trots att Beckham inte gör något mål eller spelar bra.
Ni hade inte öppnat munnen om Ibra hade spelat i Madrid era patetiska jävlar.. Nu är ni svartsjuka bara för att alla skriver om FC Barcelona och Zlatan.

Ni borde passa er och tänka efter lite innan ni skriver.. annars kanske jag blir sur och skickar Alcorcon på er.

Nu när jag läser inlägget så får jag ångest.. fan jag har ju bara klagat på Puertan kanske dags att skriva något bra?
Jo, jag gör fan det.. jag passar på att hylla Freddy Espitia´s underbara krönika " Pool och Barca : Akta er för el Madridismo".
När jag läste krönikan för första gången så tänkte jag : fan vilket skitsnack.. det kommer aldrig hända.
Men usch vad fel jag hade.. Real Madrid slog ut Liverpool från Champions Leauge och man vann la liga.

Ni kan läsa krönikan här - http://www.svenskafans.com/spanien/realmadrid/artikel.asp?id=282025

Kommentarer
Postat av: ...

31 Ligatitlar, 9 CL titlar, say no more..

2010-01-11 @ 13:10:22
Postat av: cule

Ni hann vinna några tittlar under 20 talet.. Real Madrid historia nu.. det har Barcelona bevisat genom o slå dom med 6-2.

2010-01-11 @ 13:43:26
Postat av: Dennis

haha ofta att du orkar skriva om real så mycket? du är ju bara ännu mer pinsam som tar åt dig om vad real fansen säger än dem själva! skärp dig och skratta åt det bara om du tycker d är så kul!..orka göra en blogg om real när du är barca fan? du är pinsam grabben!

2010-01-11 @ 14:33:01
Postat av: fotbolliorten

Dennis.. den här bloggen är inte om Real den kommer handla om alla lag.. men det har kommit så mycket skit ifrån real fansen dom senaste dagarna så jag passar på att svara tillbaks.

2010-01-11 @ 14:39:22
Postat av: Damon

6 titlar,1 säsong. say no more...

2010-01-11 @ 15:34:39
Postat av: Milan

du baserar det här inlägget efter vad fans skriver, och du som verkar så kunnig borde förstå att upp till 90% av dessa fans är bara massa idioter som knappt kan fotboll, så egentligen är det ju bara fel och klaga på real när bara vissa människor snackar skit. Forza milan!

2010-01-11 @ 23:51:28
Postat av: Hala Madrid

Damon // Ni vann inte 6 titlar på en säsong utan 6 titlar på 1 år. Ni vann bara 3 titlar på en säsong.



Tänk om, gör rätt.

2010-03-09 @ 12:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0